top of page
חיפוש

"אני לומד כל יום ולא מצליח!"

עודכן: 23 בספט׳ 2020


אני לומד כל יום ולא מצליח!"


מכירים את הרגע הזה שהמורה מדברת ואתם לא מבינים אף מילה שיוצאת לה מהפה? ההרגשה המתסכלת הזו שאתם סתם שורפים זמן בשיעור? יושבים בבית ובוהים במחברת ואין לכם מושג מה לעשות, לפעמים אפילו מרגישים את הדמעות עולות ותחושת חוסר אונים?


אם הזדהיתם עם המשפט הזה או אם אחת ההרגשות, סביר להניח שמאחורי המשפט הזה קיים תסכול וחוסר מוטיבציה להמשיך.

אחת הבעיות הנפוצות אצל תלמידים כיום היא כי הם סבורים כי העובדה שהם לומדים כל יום ולא מצליחים אומרת כי אין להם טעם להמשיך לנסות. אם גם אתם לומדים כל יום ולא מצליחים, כנראה שיש סיבה אחרת לחוסר ההצלחה שלכם.


חוסר ידע בסיסי בחומר הנלמד- יכול להיות שאתם לומדים כל יום את החומר האחרון שנלמד בשיעור, אך האם אתם בטוחים שאתם יודעים את החומר הלימודי מהבסיס שלו? אחת הטעויות הנפוצות שתלמידים עושים היא לא ללמוד את החומר מההתחלה. ברגע שהבסיס יהיה מובן לגמרי, כל מה שנלמד לאחר מכן באותו המקצוע יבוא לנו בצורה הרבה יותר קלילה, מאחר ומרבית המקצועות- מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, אנגלית וכו', בנויים כך שכל נושא מתבסס על נושא שנלמד לפני, ועל חומר לימודי שנלמד בהתחלה.

ממש כמו בניין- אם הבסיס לא יושב טוב, כל הבניין יקרוס…


חוסר מוטיבציה ותחושת וויתור- מאוד קשה לגייס את הכוחות שמרגישים שכל המערכת נגדך, המורה אומרת שאתם לא מספיק חכמים, יש חוסר אונים בשיעור ובכלל תחושה כללית שכולם מצליחים ואתם לא...


לימוד ללא תרגול- תלמידים רבים לומדים את החומר וסבורים כי הם מבינים אותו כשהם קוראים, אך ברגע שהם מתחילים לתרגל את השאלה- הם לא מצליחים.

יש לתרגל כל נושא אותו לומדים כדי להיות בטוחים בכך שאנחנו מצליחים לפתור אותו בפועל, ולא רק בקריאה.


ללמוד ללא מסגרת- מי מאיתנו לא מצא את עצמו לומד למבחן גדול, שלושה ימים לפני?

גם אם נקרא את כל החומר ונתרגל שעות, הציון הסופי אשר נוציא במבחן, סביר להניח, יהיה נמוך מהציון אותו היינו מוציאים במידה והיינו מתרגלים מספר פעמים בשבוע לאורך זמן.

מסגרת לימודית לתלמיד מבטיחה לו חזרה קבועה על הנושאים הנלמדים, תרגול קבוע ותחושה של פחות עומס לקראת מבחנים.


כל תלמיד יכול להצליח במבחן אם ילמד בצורה נכונה ומסודרת.

אם הרגשתם שאפילו אחד מהדברים הכתובים למעלה רלוונטי לגביכם אתם מוזמנים ליצור קשר, אנחנו נעשה הכל בשביל לעזור לכם להגיע למצוינות, ולהראות לכם שאתם יכולים :)

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page